Projektowanie logo firmy

Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji kwalifikacji projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego użycia. Zaprojektowanie fachowego logo wymaga czasu. Logo to wyłącznie detal marki firmy, niemniej jednak pozostaje centralnym punktem większości skryptów brandingowych.



Warto zbadać z uwagą właściwie każdy szczegół: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i przeznaczenie projektu logo.

Podstawowe reguły

Rośnie wizualna potrzeba roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z rywalizacja. Tam, gdzie kiedyś było jedynie kilka firm na określonym rynku albo niszy, w tym momencie mogą być setki albo tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Pragną się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu szczegółu. Tworzą one wyjątkowy obraz w naszych umysłach. W zależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, szatę graficzną pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i sporo innych przedmiotów, aż do wyboru kroje czcionek na stronie www.

Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero później na treść. Logo jest małym, ale istotnym elementem wizerunku marki.

Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Właściwie każdy klient jest inny, a dosłownie w tym samym zawodzie wykonują prace na różnorakie sposoby.

Dlatego warto przywiązywać uwagę do poprawnie zaprojektowanego logo.

Polecana strona: więcej o projektowaniu logo